nicaraguazoetermeer.reismee.nl

Programma

We vertrekken 19 februari we moeten dan om 7.00 op schiphol zijn. om 10.00 vertrekt namelijk ons vliegtuig naar Houston. Daar zijn we dan om 14.00(lokale tijd) Het volgende vliegtuig van uit Houston brengt ons om 17.45 naar Managua daar komen we dan m 10.59 aan.
Dan gaan we met een klein busje naar ons verblijf hostel, La Isla de La Caculmeca. we zijn daar rudden 24.00 en 1.00

op 20 februari gaan we de stad van Jinotega bezoeken. We gaan naar de kathedraal de San Juan en naar het centrale park en gemeentehuis en we gaan ook lopen door de belangrijke straten van het centrum. en we gaan kijken bij en busstation. daarna gan we lopen daar de Iglesia de los Angeles en het park de otto Casco. daarna gaan we even uitrusten in een caferia El Caloch. en we bezoeken nog de stadsmarkt Rigoberto lopez Perez. en we eten in de avond in de stad.

om 21 februari gaan we al om 5.30 naar Pana de la cruz. En om 11.00 gaan we weer terug naar la caculmeca. Daarna komt er een officieel welkom en krijgen we informatie over het werken en leven in het gebiel la Cuculmeca. En daarna zien we de jongeren van Mancotal en La Cuculmeca.

dinsdag 22 februari ontbijten we om 8.00 in de eetzaal van La cuculmeca. Daarna is er een presentatie in het stadhuis en dat vind plaats om 9.00 uur. Rond 11.00 gaan we met het openbaar vervoer naar San Rafael del Norte. We gaan dan wandelen door de stan en we bezoeken de Kathedraal en het Muzeum Sandino. Na de lunch in de eetzaal van San Payo gaa we abzeilen van een kabelbaan. en om 18.30 gaan we terug met de bus naar Jinotega.

op 23,24,25 februari zitten we bij een boeren gezin en doen we alles wat hun ook doen.

Dit is het eerste deel van de reis, dit stukje is gemaakt door Daphne.

Walter van Steenis

Ik hoop dat jullie veel leren, maar ook een boel plezier beleven aan deze ontdekkingsreis!

Karin

Hopelijk is jullie reis goed verlopen en kunnen jullie vandaag jullie indrukken opdoen .Heel veel plezier!!!

Oma en Opa van Mandy de Moed

Goede morgen Mandy,lekker geslapen na z'n lange reis,geniet er lekker van,en kijk je ogen uit!
Hier lag vanochtend sneeuw op de auto's,en jij 35 gr,heerlijkkkkk!!!!
We houden de site in de gaten!!
dikke knuffel Opa &Oma

Marik Bal directeur Stedelijk College

Zaterdagochtend, met familieleden de nicaragua-gangers uitgezwaaid, er vloeiden nauwelijks tranen. De sfeer was bijzonder goed. Inmiddels bericht ontvangen dat zij goed zijn aangekomen. Natuurlijk heel veel plezier tijdens deze reis en een goede tijd. Het zal wel spannend zijn in zo'n ander wereld deel. Maandag zet ik een paar foto's van het vertrek op deze site.

oma en opa kreffer

heel fijne dagen en morgen een fijne verjaardag yvette kus van oma en opa

Dineke wursten

Zijn jullie een beetje bijgekomen van de lange reis? Yvette alvast gefeliciteerd! Voor allemaal groetjes, dineke

Hans Rol

Nolan denk je aan zonnecreme factor 40!
Niet vergeten veel foto's te maken van deze onvergetelijke ervaring.
Groetjes en veel sterkte voor jullie allen.

jose(moeder Mandy)

Yvette,
gefeliciteerd met je 15de verjaardag en een onvergetelijke dag toegewenst met z,n allen daar in het vere Nicaraqua.
hebben ze daar ook taart ?zo niet,een lekker bakkie lokale koffie met rode bonen!hahahhaha
groetjes aan Mandy....

Lydia, moeder van Jeffrey

Beste Daphne,
Heel veel plezier, geniet ervan en we horen je verhalen hopenlijk van jou zelf.
Groetjes van de Familie van der Meer

sabrina (moeder anoes)

Goedemorgen, hier is het nu acht uur, jullie liggen denk ik nog te slapen in verwegistan. Yvette jij nog gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je er van genoten hebt.
Anoes ik hoop dat je alles kan vinden in die grote rugtas van je en je krijgt de groetjes van alle opa's en oma's.
Tot schrijfs,

Harriet Maris

Hoi Vincent en schoolgenootjes,

Hoe zijn de eerste indrukken? Was het een leuk welkom vanochtend.
Ben erg benieuwd naar de foto's.

Groet, Harriet

Matty

Hallo Lieve Yvette,
Van harte gefeliciteerd met onze verjaardag! Maak er een gezellige dag van, doen sas en ik het ook! Heb je nog de tompoezen kunnen maken? Ben erg benieuwd hoe jullie het allemaal vinden daar in dat verre Jinotegra.....Heb je al Spaans gesproken?
Dikke kus,
Matty

Erica (moeder van Daphne)

Een smsje van Daphne gehad dat ze vanochtend een berg beklommen had (jinotega-tijd 11.00 uur 's morgens). Gezien het drukke programma vraag ik me af of ze wel tijd hebben en/of gelegenheid hebben om te internetten. We zijn blij met elke sms! en berichtje (van iedereen) op deze forum en duimen dat er snel foto's of een reisverhaal komt van "onze" dappere kids en docenten!!!

Yvette gefeliciteerd met je verjaardag (hieperderpiep) en een berg beklimmen op je verjaardag is toch heel bijzonder! Dit vergeet je nooit meer! Geen ijs eten hoor!

jose

we willen foto,s zien aub!
enne, was de berg hoog?

Anneke (tante van Yvette)

Hoi lieve Yvet, van Harte Gefeliciteerde met je 15ste verjaardag! Ik heb gelezen dat je vandaag een berg gaat beklimmen, nou succes hoor! Liefs en een dikke knuffel van tante An

Opa en Oma van Yvette

Vanuit een heel koud Zoetermeer willen opa en oma je Van Harte Feliciteren met je verjaardag! Hele fijne dag!
Liefs van opa en oma X

Henk voordendag

Hio ivetty gefeliciteerd met je verjaardag. Groetjes van de hele bende.

Martine (moeder van Yvet)

Hey Yvette, en alle andere reizigers

Ben blij dat het allemaal goed gaat met jullie en dat we je toch even konden feliciteren via de telefoon !En te horen van de leuke verhalen die jullie al hebben beleefd ! De berg in Jinotega beklommen, de kennismaking met de bevolking en de kinderen van de logeeradressen ! (en al 150 foto's gemaakt) En natuurlijk straks lekker taart eten ! Zeker een bananentaart ? Geniet van alle leuke avonturen maak veel foto's en we houden kontakt...

Groetjes en een dikke verjaardagsknuffel van Louise uit Antwerpen en van ons uit Zoetermeer

Hans Rol

Gisteren was er een doorloop van ons Doorntival 2011.
Het liep nog niet helemaal gesmeerd maar het zag er goed uit. Veel variatie. Vanmiddag staat de generale repetitie op het programma.
Hebben jullie de Mac al gevonden daar? Neem ook een paar foto's van de maaltijden die jullie eten, ben erg benieuwd wat daar zoal gegeten wordt.

Fijne dag vandaag.

André van Leeuwen (Alflex)

Hoi Yvet! Marktplein, kathedraal, voetbalveld, uit eten en abzeilen? Ik dacht dat het een primitief uitstapje zou worden ;-) . Geniet er van en nog heel veel plezier!
Groetjes, André

Sabrina (moeder Anoes)

hallo allemaal, fijn dat het zo leuk is en goed gaat. Hier is het ijsjeskoud en het zonnetje laat op zich wachten. Jullie zullen qua lichaamskleur waarschijnlijk behoorlijk afsteken bij terugkomst. Anoes geweldig dat we je sms-je kregen. Ook wij missen je maar geniet er lekker van dit is een ervaring om nooit te vergeten. Je krijgt ook nog druk met zeven kinderen. Hopelijk heb je heel wat spaans bijgeleerd.
Nou voor allemaal, geniet er van en tot het volgende verhaal.
Sabrina

Jennifer (vrouw) Jesse (zoon) van Percy

Hallo allemaal,

wat jullie gedaan hebben en jullie gaan doen ziet er leuk en interessant uit. We zijn hier best jaloers ;-) We lezenjullie verhalen en bekijken graag de foto's.
Geniet van de mooie dingen jullie zien en die jullie meemaken!
Veel plezier.

groetjes Jennifer en Jesse

jos (klas genoot van daphne;))

heey daphne
hoe is het daar?? we missen je allemaal heel erg!! het is ineens wel stil inde klas hoor zonder jou
naja ik hoop dat je het naar je zin heb!!
groetjes jos

sabrina (moeder anoes)

Hoi Anoes,
Papa zit in Friesland, maar zei nadat hij hoorde dat je aan een jongen gekoppeld ben. O, een jongen (evenals opa Ron). Hij zei, gelukkig is ze al jarig geweest en ze mag niet de kerk in? Hihi, doe normaal pap zal jij nu wel denken.
Wij willen in ieder geval iedereen veel plezier wensen bij de boeren, en we zijn benieuwd hoe jullie het ervaren.
Veel liefs en dikke kus Anoes van mam en pap

zwager en zus van anoes

heeey anoes

hoeist daarzo we missen je hierzo wel hoor.

hier gaat het goed je kleine nichtje is flink aan het groeien en schoppen.

en we missen je je ook aan de tafel maar dat komt snel weer goed want dan ben je weer thuis en dan kan ik je weer lekkr pesten :p.

we zien je snel

michael & conchita