nicaraguazoetermeer.reismee.nl

3 maart 2011

3-maart-2011

Vandaag werden we om 7 uur wakker gemaakt. Rond half 8 moesten we ontbijten. Van te voren moesten we al kiezen wat we wilden. De meeste hadden voor crêpes gekozen. Ik vond het super lekker en had niet verwacht dat ik in Granada een crêpe zouden eten. Maar ja, het is toch gebeurd! Na het ontbijten gingen we al snel weg. We moesten eerst naar de stadsbus lopen wat ongeveer 15 minuutjes lopen was. Met de stadsbus gingen we naar een plek waar we moesten overstappen op tuc tucs. Daar konden we met zijn vieren in. Het was super leuk. Met de tuc tucs gingen we richting een soort van toeristen verzamelpunt en vanaf daar kon je met een kleine bus naar de vulkaan. Voordat we in die bus gingen moesten we eerst 3 kwartier wachten. Om 10 uur ging de bus naar de vulkaan. Na een tijdje gingen we nog even stoppen bij het huis van een koffieplantage. Daar hadden we een mooi uitzicht en konden we nog een souvenirtje kopen. Na 10 minuten reden we weer verder in hetzelfde busje. Op een gegeven moment konden we niet meer verder rijden, er was namelijk een wegopbreking. Dus we moesten de laatste kilometer lopen. Toen kwamen we bij een plek met een aantal bankjes en een huisje, waar een soort van tentoonstelling was en een kleine restaurantje. We kregen uitleg over welke routes er waren en de docenten huurden een Spaanse gids in. Met die gids gingen we naar verschillende soorten uitzichtpunten, daar kwamen we dan via hele steil en glibberige trappen. De natuur was heel mooi, het was erg groen en er waren allemaal kleine planten die op de bomen groeiden. Er waren 3 kraters en daarvan hebben we er 2 gezien, er waren verschillende soorten uitzichtpunten. Waar we op verschillende manieren konden komen. We kwamen op een uitzichtpunt van 1150 meter en van 1222 meter hoog. Het was heel vermoeiend maar alweer een super leuke ervaring. Na de 2de kater gingen we weer terug lopen naar het huisje. Daar hebben we wat gegeten. Ik had het idee dat ze daar niet vaak mensen te eten hadden, want er was maar 1 keuze. Na het eten moesten we nog een uur wachten want het busje ging pas om 4 uur terug naar dat toeristen punt. Het wachten was opzicht niet zo erg. De helft van de groep ging buiten in de zon zitten en de andere helft op de banken in het huisje. Toen het 4 uur was gingen we de bus in naar de toeristen punt. Daar gingen we lopend naar de plek waar de stadsbus stond richting Granada. We moesten nog een stukje rennen anders waren we namelijk te laat. Gelukkig hebben we het gehaald. Het was weer aardig druk in de bus, dus we konden niet allemaal bij elkaar zitten. Maar dat zijn we onder tussen wel gewend. Toen we in Granada waren hadden we nog een uur om zelf rond te lopen we moesten om half 7 bij de slaapplaats zijn. Alle leerlingen waren natuurlijk op tijd. Over de docenten praat ik maar niet. We hebben nog een tijdje in de hangmatten gelegen en daarna moesten we eten.

Gemaakt door Daphne van Ree

Robert , pap van Anoes

Nou Daphne jullie maken wat mee daar. Een rotleven hebben jullie hahaha.
Wel gaaf zeker om dat allemaal te zien en mee te maken?.
Nog maar ff en dan weer naar ons koude kikkerlandje, we zullen wel warme kleren mee nemen naar schiphol.
Een hele fijne reis terug, tot morgen allemaal.
Groeten Robert alt

Erica (moeder van Daphne)

Hoi, Daphne,

Wat lekker crepes eten! Ik hoop dat je veel kinderen blij heb kunnen maken door hier en daar wat (sponsor)geld,kleding en schoolmaterialen achter te laten. Wat zal jij en je teamgenoten veel ervaring hebben opgedaan en wat hebben jullie waanzinnig veel gezien in een korte tijd. Cultuur, strand, natuur , leven bij de boeren, geweldig en wat een schitterende verhalen konden wij lezen op deze site. Wat zal het moeilijk worden om afscheid te nemen van dit Nicaraguateam! Wij gaan je nu proberen te volgen via track flight en we zorgen ervoor dat we op tijd op schiphol staan met een trui en jas! om je te verwelkomen!! Iedereen is nieuwsgierig naar je reis! Een hele fijne reis terug! tot morgen!

p.s wij gaan uit van:
vluchtnr CO 1775 07.15 uur MGA-IAH 10:46 lokale tijd
Vluchtnr UA3318 15.30 uur IAH-AMS zondag 6 maart 08.00 uur!

Lydia

Hoi Daphne,
Mijn zoon wordt steeds vrolijker namate de zondag in zicht is.
Heerlijk dat je weer naar Nederland komt.
Ik wens jullie allemaal een heel goede reis terug.
groetjes vanuit het koude Nederland.