nicaraguazoetermeer.reismee.nl

4 maart 2011

04-03-2011

Vandaag stonden we om haf 8 op en gingen we om 8 uur ontbijten. Rond half 9 gingen we de deur uit richting een oud treinstation in Granada. Daar staat de laatste locomief in Nicaragua want ze hebben geen spoorwegnet meer..

Ook gingen we kijken bij een soort van speelplein waar gedichten te lezen waren. Daarna gingen we lopen richting het oude ziekenhuis en tussendoor kwamen we langs een soort van gehandicapten verblijf. Daar maakten ze allemaal dingen van papier marché.Na dit bezocht te hebben liepen we weer verder naar het oude ziekehuis Het was wel heel apart, want in Nederland worden oude gebouwen gesloopt, maar hier laten ze de gebouwen gewoon staan. Vanaf daar gingen we richting een sigarenfabriek waar velen van ons een eigen sigaar hebben gemaakt. We hebben ook nog 2 kerken bezocht maar die waren allebei gesloten. We hebben op het centrale plein wat gedonen en toen gingen we naar het cacaomuseum. Toen liepen we richting het meer Sander en ik zijn daar nog even wezen zwemmen. Terwijl de 5 damens opstap gingen en de 3 docenten ook. Vincent bleef op ons wachten. Nadat we klaar waren met zwemmen gingen we met zijn 3e naar een lekker restaurantje waar we al eerder broodjes hadden gegeten. Tussendoor kwamen we nog de 3 docenten tegen die aan een terasje zaten. En in de broodjeszaak kwamen we de meiden tegen. Dus het was erg gezellig. De meiden maakten er natuurlijk weer een bende van. En lieten ons achter met de rotzooi. Na dat we ons broodjes hadden gegeten had Sander nog een cadeautje voor zijn zussen gekocht. ( we vertellen nog niet wat). Toen we klaar waren met dingen kopen gingen we langs de supermarkt. Daar kochten we een bak met ijs die ik en Sander samen hadden opgegeten. Tussendoor heeft vincent (alweer) een t-schirt gekocht. Toen gingen we naar La Siesta dat is onze slaapplaats. De meiden hadden ook nog Vincents, Sanders en mijn haar gedaan. In de avond hebben we gegeten in huis waar vroeger William Walker heeft gewoond, daar heeft Sander verteld van het naaktstand naast hun camping toen ze in Kroatië campeerden. We hebben ook nog gesnookerd.

Geschreven door Nolan (en Yvette).

Dit is voorlopig het laatste verslag, morgen vertrekken we richting Houston en Nederland.

Karin (moeder van Vincent)

We wensen jullie een hele goeie reis terug naar Nederland!
Fijn om via al jullie verhalen, foto's én video's te kunnen meegenieten van deze twee heel bijzondere weken.
Tot morgen allemaal!

Monica en Jan

Hallo allemaal,,
Als `t goed is vertrekken jullie over een uurtje.
Weer een lange reis voor de boeg, maar met veel plezier, jullie mogen weer richting ons koude landje.

Goede reis en tot morgen,
PS; voor onderweg nog ff plezier maken (maar dat gaat vast wel lukken)

Martine

Nog even....en dan vliegen jullie weer richting Houston en zit jullie mooie avontuurlijke reis er weer op !!

Daar wel even wachten maar misschien nog ff tijd om te shoppen of een lekkere hamburger te eten !!

Hoewel Yvet een daar dagen niet zo lekker was en niets van
eten moest weten....maar ja van de week weer lekker Andijviestampot of Boerenkool met worst ??? Hahaha

Goede reis allemaal en tot morgen !!!

Patricia (tante van Yvette)

Goeie terug reis allemaal.

Karin (moeder van Nolan)

Wat hebben jullie een ontzettend "vette"reis gemaakt! Ik ben ook heel benieuwd naar jouw foto's Nolan. Wij wensen jullie natuurlijk een heel goede reis en ik hoop voor jullie dat de tijd een beetje snel gaat in Houston. Nolan oma Peggy kan helaas niet langs komen op Houston want ze heeft een begrafenis. Tot zondag!