nicaraguazoetermeer.reismee.nl

Reisverslag 21-2-2011

21 februari

we moesten vandaag om half 7 op, want we gingen een berg beklimmen.

Na een goed ontbijt gingen we de tocht starten.

Het was ongeveer 10 minuten om naar de berg te lopen.

De berg zelf was 12 kilometer lopen tot je boven was.

In het begin was het niet zo stijl maar hoe verder we kwamen hoe stijler het werd.

Je moest heel erg uitkijken waar je liep anders was je zo beneden.

Het was een pittige beklimming maar het eind resultaat mocht er zijn.

Maar toen kwam het moeilijkste nog: we moesten ook weer naar beneden.

Na een paar slijdings van iedereen waren we beneden en iedereen was weer blij om vlakke grond onder zijn voeten te hebben.

De gids vertelde ons dat er in 1998 een orkaan was geweest die heet Mitch en die heeft veel schade aan gericht. In de stad ze zijn nu nog bezig om bruggen die mee waren genomen door de orkaan te herstellen.

Toen we terug waren bij la Cuculmeca was iedereen moe van het lopen.

We waren erg vies van alle stof dus hebben ons heerlijk gewassen.

In de middag kwamen de kinderen van de boeren gezinnen langs om kennis met ons te maken.

Het was heel leuk. Iedereen weet al bij wie hij of zij komt en de Nicaraguaanse kinderen vonden het heel leuk en waren heel enthousiast.

Hier volgt de indeling:

Mandy(15) Kalef(16)

Yvette(15) Melby Castro(17)

Nikki(15) Imis Estral(18)

Anoeschka(15) Victor lu Una(17)

Daphne(14) Augusto(19)

Nolan(15) nog niet bekend

Vincent(15) Esmel Merina(16)

Sander(15) Luis Merina(16)

Om 4 uur gingen we een taart voor Yvette halen want die was jarig. En dat moest natuurlijk gevierd worden!

We gingen om 7 uur 'savonds eten en daarna hebbe we lekker de taart opgegeten.

Na al dat feesten gingen we gezellig poolen in een poolclub, het was heel gezellig.

Toen we terug kwamen was iedereen heel moe van het wandelen en het poolen dus toen zijn we allemaal snel ons bedje in gekropen.

Morgen staat der weer een leuke maar zware dag te wachten.

Geschreven door Mandy de Moed

Paul de Moed (vader Mandy)

Hoi Meissie,
Ik ben blij dat jij weer op voetbal bent gegaan. Dan weet je in ieder geval hoe je een slijding moet maken, ook al is het van de berg af! :-) en ik heb begrepen dat ze daar ook graag voetballen. Dus heb je in ieder geval al iets dat jullie gezamenlijk kunnen doen.
Je hebt er een mooi en volledig verslag van gemaakt. Leuk dat jullie al een beetje weten bij wie je terecht komt.
Ik ben trots op je! Je bent nu waar je graag eens wilde zijn. Geniet van alle nieuwe indrukken die je krijgt.
Uiteraard ook aan de rest van het team Jinotega Zoetermeer heel veel plezier gewenst!
Groeten Paul

Dineke Würsten

Hoi allemaal,

Klinkt goed, zo'n bergbeklimming! Ik hoop maar dat jullie conditie beter is dan die van mij
Ik weet niet of jullie vaak op internet kunnen, maar ik heb net de foto's van het schaatsen op de site gezet, als je het dan te warm hebt, kun je er naar kijken om af te koelen ;-)
Groetjes aan allemaal, ook de kinderen uit Jinotega, kunnen jullie meteen je Spaans oefenen.

Dineke

Karin (moeder van Vincent)

Dat was een fikse klim! Goed hoor! We wensen jullie allemaal een heel goed verblijf bij de koffieboeren toe.
Karin.

Louise & Johan

lieve Yvet,

ik heb van mama gehoord dat je een leuke verjaardag hebt gehad!
neem maar geen Nicaruaans vriendje hoor.. veel te veel gedoe, straks moeten we je nog opgeven voor all you need is love.. aangezien je daar mag trouwen als je 15 bent!!

Iedereen heel veel plezier nog.

Groetjes, Louise & Johan