nicaraguazoetermeer.reismee.nl

23 februari 2011 verslag van Nikki

23-02-2011

Vandaag moesten we om half vier opstaan, daarna pakten we onze laatste spullentjes in voor ons verblijf bij de koffieboeren in Mancotal.

We liepen in het donker naar de bushalte en zaten heel lang in de stadsbus en die heel erg vol was.

Toen we aan kwamen bij de school hebben we lol met basketbal gehad, vooral toen de leeringen uit Mancotal meegingen spelen.

Tijdens ons officiële ontvangst werd door alle klassen het Nicaraquaanse volkslied gezongen en was er een dansoptreden. Toen werden we voorgesteld en liepen we met de jongens naar huis.

We moesten wachten bij het huisje van Daphne en werden daarna naar onze eigen huisjes gebracht. Het voorstellen ging goed en het was ook niet eng maar toen de leraren en Mandy vertrokken, want wij werden als laatste gebracht, werd het toch alllemaal wat zwaar; ik moest mijn tranen inhouden en het ging nog net goed.

Toen vroeg Amir (mijn boerenjongen) of ik wat wilde eten en ik stemde daar mee in, maar ik had het beter niet kunnen doen want het was onwijs goor. Ik heb kokhalzend over me bord gehangen maar heb het uit respect toch opgegeten.

Daarna vroegen ze of ik koffie wilde en had de moeder een roze drankje voor me gemaakt maar dat heb ik afgewezen.

Na het eten moest ik ongelovelijk nodig poepen en heb ik naar het toilet gevraagt . Ik had er al niet veel van verwacht maar een pot van klei, waar een gat in zit en er allemaal maden in zaten vond ik wat te ver gaan.

Ik ben toen naar Mandy gelopen, wat een huisje is van 10 minuten verder en daar heb ik zitten janken.

Toen ik even op adem was gekomen ging haar familie eten en kreeg zij niks en werd het haar ook te veel en dachten we: laten we even terug naar de school lopen, wat een wandeling van 1,5 uur bleek te zijn en ik moest nog steeds naar het toilet.

Tijdens de wandeling ging Mandy alvast vooruit lopen, maar ik bleef te ver achter dus hebben Yvette, Daphne, Anoushka (die wij onderweg hadden opgehaald) en Mandy er voor gezorgd dat ik per paard werd opgehaald. Nou het was een heel gedoel om mij op het paard te krijgen, doodsbang op dat dunne krankmikkige paardje gezeten. Kwamen we eindelijk aan bij bij Daphne en liepen we naar de school, wij huilen en praten bij meneer de Bruyn maar die heeft ons weer rustig gekregen. Toen terug gelopen naar onze huisjes.

Toen ik aankwam heb ik gelijk even spekkjes uitgedeeld om me beter op me gemak te voelen en dat hielp goed. Ik ben er nu achtergekomen dat Amir nog meer zussen en broers heeft, wel schatjes maar heel ongewassen. We zijn vandaag met de meiden bij elkaar geweest maar ik mis de jongens heel erg. Meerdere mensen zullen hier last van hebben. Er zijn meerdere broertjes en zusjes bij mij in het huisje, maar ik ben hun naam vergeten. Het middelste meisje ging een film kijken 'Manegasgar' of hoe je t ook schrijft. Ze keek de film natuurlijk in het Spaans en ik begreep er niks van maar kon er toch om lachen . Daarna ben ik naar bed gegaan voor het eten, ze zeiden dat we wat gingen eten maar ik was zo moe dat ik geen energie meer had om te eten. Ik mis mijn moeder en mijn vader en mijn vrienden zo erg dat ik er elke dag aan denk, maar ben nog steeds erg blij dat ik ben mee gegaan.

Dit was het einde van mijn dagverslag want ik ga nu slapen.

Xxx Nikki Lancel

Reacties

Reacties

Aan mijn leuke lieve dochter Nikki

Haai,

O, Nikki toch wat een verhaal.
Ben blij dat je net ff gebeld heb, ook al hielden we t kort.
Lieve schat ik vind t allemaal heel moedig van jullie!
En kop op neem wat diarree-pillen (niet teveel).
Ik heb vreselijk moeten lachen om je verslag, maar o,o
wat een moed.
Nou jullie reis gaat verder, dus geniet er nog ff van het duurt nog maar 7 dagen.

HVJ, heel veel xjes en de groeten aan iedereen.

Carla (tante van Mandy)

Nou idd nikki wat een verhaal maar toch prachtig te lezen en te hoeren dat jullie elkaar zo steunen en helpen jullie zullen wel een hele goeie band hebben met elkaar.....Jullie kunnen maandag gaan genieten van een mooi uitzicht van het strand ed en een beetje bijkomen van het leven bij een boeren gezin.
heel veel plezier en we denken aan jullie en mandy...je tante is trots op je zie je al lopen vooruit om nikki te helpen....mooi verhaal geniet nog lekker meissie en ik denk aan je love you xxxxx

jeffrey van der meer:p

aan:Anoeschka, Nolan, Yvette, Nikki, Mandy, Sander, Daphne, Vincent :P
ik vind dit supper dat jullie dit doen voor de kinderen in junotega.
ik mis jullie wel allemaal. (ook al ken ik jullie niet allemaal.
nogmaals supper van jullie dat jullie dit doen .
ik houw van jullie aleemaalxxxx(L)
speciaal voor daphne: ik houw van je schat en laat je nbooit meer gaan(L)xxx

JAN

Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan.
Maak heel veel plezier.
We missen jouw ook.xxxx

jose

Lieve leerkrachten/begeleiders,
Hoe gaat met jullie???
Is het wat jullie hadden verwacht en hoe het zou lopen?Is het bij de boeren gezinnen mee of tegen gevallen?
Petje af voor jullie 3tjes en nog veel plezier met de kids.
Alvast bedankt.

oma en opa groningen van Anoes

Hallo allemaal,
Wat een verschillende ervaringen allemaal. Het mooie is dat je nu kunt zien hoe de kinderen daar leven. Soms ontmoet je mooie dingen maar soms (misschien wel vaak) zijn er ook niet zulke leuke. De mensen leven daar heel anders dan bij ons. Maar,ik durf te wedden, dat zij zich op hun manier voor jullie hebben uitgesloofd.
Anoes en alle anderen nog een hele leuke week toegewenst en geniet er maar van.

Monica en Jan

Wij willen onze waardering en respect voor jullie 3e (begeleiders) kenbaar maken, petje af om alles op de rails te kunnen houden.
Heel veel plezier en succes gewenst van deze kant voor de komende week.

willeke (moeder sander)

is het mogelijk dat 1 van de jongens eens een verslag maken?anders de 3 jongens allemaal een stukkie,effe een stoer verhaal
groetjes
willeke

Amanda (dochter dhr de Bruyn)

Wat een indrukwekkend verhaal. Ik kan mij voorstellen dat het niet makkelijk is om zomaar een paar dagen mee te leven met een boeren gezin in Nicaragua. Je hebt net je plekje in de groep gevonden en dan gaan jullie als groep weer even uit elkaar. Het is een hele ervaring wel om dit mee te maken, wie kan dit nu ook zeggen. Al is het soms even doorbijten, het is onvergetelijk! Zet hem op, op die momenten als het even zwaar is, er leven veel mensen met jullie mee en thuis kun heb je straks mooie verhalen te vertellen.
Alles goeds daar, groetjes Amanda.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!