nicaraguazoetermeer.reismee.nl

25 februari 2011 verslag van Mandy

Zaterdag 25 februari

we moeten 5 uur op en 6 uur weg het was een uur lopen naar de school, iedereen kwam daar heen.

We gingen met iedereen van onze groep en de boeren en nog een paar kinderen (totaal zo'n tachtig leerlingen) met bussen naar een restaurant, daar gingen we dansen en ons zelf voorstellen door onze naam te zeggen, ons lievelings fruit te noemen en na te doen wat je als eerst doet wanneer je net wakker bent.

Na het eten gingen we naar een mais en bonen plantage.

Het was heel warm maar ook heel leuk.

Daarna gingen we weer met de bus naar het restaurant waar we vandaag al eerder zijn geweest.

Het eten was heel erg lekker en zomige kinderen van die school gingen ook dansen ze dansen wel heel anders dan in nederland maar wel heel goed.

Na alles gingen we terug naar de school en ging iedereen naar hun huisje morgen staat er weer een lange tocht te wachten.

Tot morgen

Mandy de Moed 3ZB

Erica (moeder Daphne)

Hoi Daphne,

Als het goed is hebben jullie afscheid genomen van het gastgezin en zijn jullie op weg terug naar Jinotega. Wij hopen dat je binnenkort je mobiel kan opladen zodat je ons kan bellen of sms-en. We zijn heel benieuwd hoe je het hebt gehad bij je gastgezin! Heel veel groetjes en xjes van je vader en moeder

jose

hoi Mandy,
heb jij in de hangmat geslapen?
En ook paardgereden?
Wat een leuke verhalen,iedereen in de familie leeft met je mee en je moet de groetjes hebben.
heb je veel foto,s gemaakt?
hoe vonden ze de cadeautjes?
veel plezier op de stranden.
knuffels van iedereen++++++++++++

Oma van Mandy

Wat geniet ik van jullie reisverhaalen.soms moet ik een traan weg pinken .zo mooi en soms emoties in jullie verslagen ,weet zeker dat jullie veel steun aan elkaar hebben .en jullie hebben elkaar ook echt nodig .op de moeilijke momenten .als fam van Mandy zij wij heel trots op wat jullie mee maken
.Ook wil ik de begeleiders dank zeggen .voor de opvang .
die U aan de kids geeft ,met hun moeilijke dagen
Gaan julli nu heerlijk genieten van de laaste dagen .
Mandy weet niet of je de mail ook leest
Maar wij zo trots op je .dikke knuffel van Opa en Oma.
Als je tuis bent .heb ik voor jou Harde boeren worst .dat vind je zeker lekker
Allemaal veel liefs toe gewenst
Groetjes Oma Dinie
voor Mandy xxxx

Louise (zus van Yvette)

Ik heb Yvette net gesproken via msn (schijnbaar kan dat daar ook?). het ging erg goed! ze gaan op dit moment met de bus (3uur rijden) naar een strandje, waar ze gaan zwemmen en 2 nachtjes blijven.

Ze vertelde dat ze het bij haar gezin erg leuk had gehad en dat ze erg lief voor haar waren. Ze vonden het gek dat ze 'wit' was en nog niet getrouwd. Ook vonden ze het nogal raar dat ze maar 1 zus had en dat die een vriend heeft, want dat kan daar eigenlijk niet. Ze had de mensen ook wat Nederlandse woordjes geleerd. De gezinsleden lieten haar vooraan zitten bij de tv anders waren ze bang dat ze het niet goed kon zien, kreeg het bed van 2 jongens uit het gezin en verwende haar met veel (maar niet altijd lekker) eten.

Ze heeft al 450 foto's gemaakt dus ben benieuwd!