nicaraguazoetermeer.reismee.nl

27 februari 2011

27 februari 2011

Vandaag moesten we niet zo vroeg op. Het was de bedoeling dat iedereen tussen 8 en 9 uur bij hun huisje/boerenfamilie werden opgehaald met een pick-up truck. Rond kwart over 9 was iedereen bij de school. Daar moesten we nog eventjes wachten.. Rond half 10 moesten we een lokaal in. Daar werden een aantal toespraken gehouden en tussendoor werden er dansvoorstellingen gegeven. De directrice moest zelfs huilen omdat wij weggingen en wilde Sander dol graag adopteren, maar of Sander daar zo blij me was...? Na alle toespraken mochten wij het computerlokaal in met de computers die wij als school aan hun hadden gegeven. Met een kleine toespraak van meneer de Bruijn knipte hij een lintje door en mocht iedereen in dat lokaal kijken. Ze vonden het helemaal geweldig en veel mensen wilden erachter zitten. Een computer is voor hen daar heel wat, terwijl wij bijna allemaal in Nederland een of zelfs meerdere computers/laptops hebben. Internet zit er nog niet op. Maar dat komt wel goed! Na de officiële opening van het nieuwe computerlokaal gingen we soep eten. Dat klonk allemaal wel leuk en aardig maar het zag er echt supervies uit. Een ding dat ik hier wel heb geleerd is dat je eerst wat moet proberen en dan pas moet zeiken (advies van Nolan). Maar alleen meneer de Bruijn vond alles lekker. Natuurlijk hadden we ook nog rijst en een soort van chips van banaan of zoiets. Een tip voor alle ouders de komende weken: geen rijst eten. We zijn het zat! Na het eten gingen we een groepsfoto maken en dansen met die lieve schattige kindjes. Ze waren echt zo schattig. Vincent, Nolan en Yvette werden nog ten dans gevraagd. En ja, we hebben geleerd dat je een dans niet mag afslaan, dus hebben zij gezellig staan dansen. Na het dansen hebben we afscheid genomen van alle jongens en ouders enz. Daarna moesten we een halfuurtjes wachten op de pick-up truck en ja hoor, ik had het weer voor elkaar met Mandy. We zaten superlekker en de rest zat slecht. HAHAHAHA. Totdat Vincent, Sander en Nolan een keertje slim waren. Ze gingen in de pick-up truck waarin alle bagage zat en Nolan lag super lekker! (moest ik natuurlijk van hem zeggen!) Toen we uiteindelijk bij La Cuculmeca waren gingen we gelijk naar onze kamer en douchen. Daarna naar de Pulperia (soort van winkeltje) en daarna gingen we zonnen. Wat ben ik bruin geworden (niet dus), alhoewel Nikki, Anoeschka, Nolan, Sander en Mandy best wel een kleurtje hebben gekregen. Na het douchen zijn we wat gaan eten. Dat was rijst met kip, dus dat was best wel lekker. Na het eten hadden we nog een kwartiertje voor ons zelf en daarna zijn we gaan poolen. Het poolen was leuk. Iedereen speelt heel fanatiek. Iedereen wil natuurlijk winnen maar ja, er is er maar eentje de beste. Wie dat is ben ik nog niet over uit. Na het poolen. Zijn we weer terug gaan lopen naar la Cuculmeca en daar hadden we tot half 12 de tijd voor ons zelf en daarna zijn we gaan slapen. Het was een drukke gezellige en geslaagde dag.

Made by: Daphne van Ree

Pierre yvette haar vader

En hoe is het weer ??

Amanda (dochter van dhr de Bruyn)

Hallo! Wat leuk om weer te lezen hoe het met jullie gaat. Jullie zijn al aardig aan het inburgeren he. Het eten lukt zelf een beetje, haha eerst proberen en dan pas zeiken ;) Jullie dagen bij de boeren zitten erop, een mooie en indrukwekkende tijd om op terug te kijken. Ik wens jullie nog alle goeds toe. Geniet van de reis, en ook straks aan zee en in Grenada (superstad, spreek uit ervaring). Groetjes Amanda

Lydia, moeder van Jeffrey

Wat een avonturen maken jullie mee, geweldig om te lezen. Ervaringen die jullie niet zullen vergeten.
Nog een paar dagen en dan zijn jullie weer fijn in Nederland en mogen jullie weer genieten van onze luxe, het lekkere eten zoals patat, snoepjes, kaas en vooral van jullie familie en bekenden.
Ik heb respect voor julllie

Karin, Adem en Berfin ( fam. van Nolan)

Wouw! Klinkt echt super! Wat een fantastische ervaring moet dit zijn. We wensen jullie nog heel veel plezier op jullie tochten naar zee , Grenada en het bezoek aan de vulkaan. Maak vooral heel veel foto's Nolan!!

sabrina (moeder anoes)

Wat een leuke foto's allemaal. Dat hebben jullie maar mooi in de pocket. Ervaringen om nooit meer te vergeten. Nu lekker ontspannen en nog meer mooie dingen zien. Maak maar zoveel mogelijk foto's en probeer zoveel mogelijk te onthouden van wat je meemaakt Anoes, want we gaan je het hemd van het lijf vragen als je thuis bent. en ik moet zeggen van Pascal dat hij je best wel mist. Hij begint te vragen wanneer je thuiskomt.
Kus mam en de groetjes aan de rest

Patricia (Tante van Yvette)

Leuk verslag Daphne.

Erica (moeder van Daphne)

Hoi Daphne,

Heerlijk om je verhaal te lezen. We hebben al 5 dagen je stem niet gehoord maar dit verslag maakt duidelijk dat je het naar je zin hebt met de groep en dat is het belangrijkste. Een enorme ervaring die je vast niet snel zal vergeten. Nu nog een verslag van de docenten. Wij zijn heel benieuwd hoe die het ervaren om met 8 leerlingen deze bijzondere reis te maken. xxjes van je vader en moeder.
p.s. we hopen je snel (telefonisch) te spreken!! We missen je! De groeten ook van oma en opa v.d. H.

mevr. Lelieveld

Wat leuk om dit allemaal te lezen.
Geniet nog van deze laatste dagen, volgens mij is dit echt de reis van jullie leven.

GENIET!!

Sara (oma van Daphne)

Hoi Daphne,
Wat leuk om je verhaal te lezen; je begint al aardig op een verslaggeefster te lijken, knap hoor!
Op deze manier krijgen we hele goeie indruk van wat jullie daar allemaal beleven, zien en meemaken.
Hopelijk heb je nog een beetje geheugen (!) over om de rest van jullie avonturen op te slaan!! We zijn reuze benieuwd! Ook leuk om te lezen hoe de groep met elkaar omgaat en waardoor de leiding ook alleen maar kan genieten van deze bijzondere reis..
Groetjes aan iedereen en voor jou een hele dikke knuffel, we missen je XXX en wly opa en oma van Ree

Romée (Een vriendin/oud klasgenoot van Daphne)

Hoi Daphne,

Wow wat een verhaal. Het is zo leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen! Je hebt me natuurlijk al wat dingetjes verteld, maar ik kan niet wachten om je verhalen te horen!! We spreken wel een keer af!
Nog veel plezier en ik zie je hopelijk snel!
xxRomée